متوسطه دوره ی اول دخترانه مفید

اخبار > اردوی رصد نیاسر

چاپ        ارسال به دوست

اردوی رصد نیاسر

گاهی  لازم است به کارزار برویم. گاهی لازم است وارد مبارزه ی واقعی زندگی بشویم لابلای همین کلاس‌های مدرسه یا توی کوچه پس کوچه‌های شهر. کارزار تجربه‌های جدید و گاهی عجیب یک‌روزه‌ای است درجاهای معمولی.

در پنجمین کارزار پایگاه تابستانی دبیرستان دخترانه مفید برای رصد بارش شهابی و به قصد شهرستان نیاسر ازتهران حرکت کردیم.

یک هفته پیش از اردو با نصب یک فرم از بچه ها خواستیم تا گروه بندی مطلوب خود را مشخص کنند. و بعد با مربیانی که امکان همراهی ما را داشتند و بر اساس ملاحظات تربیتی و ترکیب دانش آموزان برای هر گروه یک سرگروه از معلمان مشخص شد. برای صرف وعده های غذایی با رستوران فرهنگیان کاشان هماهنگ شد و برای اسکان با دبیرستانی در شهرستان نیاسر هماهنگ شد.

دبیران فیزیک و دبیر تدبر در قرآن با استفاده از کمک یک متخصص رصد و نجوم مشغول به طراحی و تدوین طرح درسی مشترک برای رصد شدند و راهنماهای لازم برای دانش آموزان را در یک جزوه گنجاندند.

در این اردو تفریحی ۳۳ نفر از دانش آموزان با ما همراه شدند. صبح چهارشنبه ساعت ۹ از محل دبیرستان حرکت کردیم و ساعت ۱۴ به شهرستان کاشان رسیدیم. طبق هماهنگی قبلی، برای صرف ناهار به رستوران فرهنگیان کاشان رفتیم.

پس از آن برای بادید از جاذبه های طبیعی شهرستان نیاسر( بزرگترین باغشهر ایران) حرکت کردیم. به دیدن آبشار نیاسر رفتیم. از حمام صفوی بازدید کردیم. در گلابگیری های نیاسر فرایند گلابگیری را به طور کامل مشاهده کردیم و عازم مقصد نهایی یعنی دبیرستان شهرستان نیاسر شدیم.

پس از صرف شام و استراحت و چچند ساعتی خواب از ساعت ۳ نیمه شب بیدار شدیم و با استفاده از تلسکوپ و حتی چشم غیر مسلح به مشاهده شهاب باران و ستاره ها پرداختیم.

پس از اقامه نماز صبح دوساعت استراحت کردیم. ساعت ۹ صبح به قصد تهران از نیاسر حرکت کردیم.

و ساعت ۱۳ به مدرسه رسیدیم و اولین سفر کوتاه ما به پایان رسید.